måndag 7 januari 2013

Är nu Polisentränare och läger Teneriffa


Carl Jenner och Jesper Björk innan förmiddagspasset
Gött med Polisen linne :)

Igår gjorde jag min första dag som Polisentränare och det kändes mycket bra, vilken ära J. Jag är de kommande dagarna på landslagsläger på T3 i Teneriffa, som också är kick off mot OS 2016. Ledning sker av det nya ledargänget med förbundskapten Ulrika Sandmark och Sportchef Henrik Forsberg, träningen är planerad av NEC-tränarna Carl Jenner och Andrei Vorontsov.



Lägret är aerobt inriktat då de flesta simmarna och planeringen är grundträning inför våren. Bl.a. kommer vi att köra 2000metertest och ett pass inriktas mot anaerob med 400 frisim och 100 spec max från pall. Idag sprang Jeppe, Joline och jag 8 km längs beachen, vi kommer att lägga in fyra löppass under lägret. Totalt kommer 15 simpass, 4 löppass och 8 fyspass att genomföras på lägret, en mycket bra uppstart efter den korta ledigheten. Träning ger färdighet.


Ledningen kommer att presenteras planering för landslaget 2013-2014 samt genomföras utvecklingssamtal med simmarna med tränarens närvaro. Jag tycker att lägrets upplägg är mycket bra och ett bra initiativ av ledningen.



 Pass söndag EM

Pass måndag FM

//Ludde

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar