fredag 25 januari 2013

Det händer mycket nu!



 Jag och Jesper på landslagsläger på Teneriffa

Det är fantastiskt kul att börja jobba igen, efter varit mellan två jobb så tog jag några veckor ledigt och det gav mig mycket energi. Att börja året med ett landslagsläger på Teneriffa skapade ännu mer energi. Lägret var mycket bra då den nya landslagsledningen och det nya tränarteamet på NEC presenterade en långsiktig och hållbar målsättning och arbetssätt.

Jag har nu coachat i SPIF i några veckor och det är mycket inspirerande. Först att få börja jobba med nya simmare och tränarkollegor men också att lära känna personer i t ex styrelsen och andra anställda i klubben. Det är många intryck med ny simhall men också nya arbetsmetoder vilket innebär nya rutiner, det är jobbigt att ta in allt men också bra så man inte går i gamla spår.

Den grupp simmare jag har i Polisen är målinriktade och seriösa, det är precis vad jag som tränare behöver för att kunna göra ett bra jobb. Gruppen består av 9 simmare och över tid ska den växa upp till ca 15 simmare. På sommaren kommer några simmare som pluggar i USA hem och då blir gruppen större. Flera simmare som ingår i gruppen är mycket talangfulla och kan framöver att kunna ingå på internationella mästerskap som t ex VM, OS och EM.

I december fick jag förfrågan att coacha Lisa Nordén och vi körde några simpass och jag kommer att vara hennes simtränare vilket är både en ära samt en möjlighet. Lisa är en professionell idrottare och ställer höga krav på sin omgivning, vilket hon ska göra. Det gör att jag måste tänka utanför boxen och det ska mycket kul att vara med på resan.

I gruppen ingår även min gamla vapendragare Mickael Sahlberg som också gör en full satsning på triathlon. Både Micke och Lisa kommer att sätta mig på prov då jag behöver tänka triathlonsiming samt att deras träning med löpning och cykling ska pass schemat och rätt träning.

Nedan ser du de simmare som ingår i gruppen:
Joel Falk Hansson, Jesper Björk, Martin Nilsson, Therese Nord, Henriette Stenkvist, Ebba Rosenquist, David Ernstsson, Adrian Brynnel, Enrique H Portocarrero, Desirée Andersson, Freja Ingelstam, Joakim Q Hammarlind, Sofia Bergkvist. Mikael Sahlberg (T), Lisa Nordén (T).

För att klara av jobbet i Polisen och med Lisa och Micke så försöker jag spring ca 3 mil/vecka och vilken nytta det gör, jag har mer energi och fokus. Vissa dagar tar jag Albin på en promenad för att slappna. 

//Ludde

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar